Czarne chmury.


Był piątek. Dokładnie tydzień temu. W mojej rodzinnej Oleśnicy właśnie odbywał się festiwal OFCA. Będąc późnym wieczorem w centrum miasta widziałam nadchodzącą burzę. Kolejną w tym tygodniu. Niby nic nadzwyczajnego w sezonie letnim, ale poprzedniej nocy obudziła mnie okropnym hukiem kiedy najprawdopodobniej piorun uderzał w mój blok. Mój dom.
Wróciłam do domu myśląc - będzie burza, później deszcz, zimno i nici z typowego "piąteczku", jednak takiego nieba i takiego "armagedonu" się nie spodziewałam ...

Następnego dnia Oleśnica była wymieniana w wiadomościach jako jedno z miast, które najbardziej ucierpiały podczas piątkowej nawałnicy. Na szczęście zniszczenia nie były aż tak wielkie, ale na każdym większym zielonym terenie widać połamane gałęzie, powalone, po nadpalane od piorunów drzewa ... Natura pokazała swoją siłę i przypomniała, że nad jej żywiołami nie jesteśmy w stanie zapanować ...

Informacje o zniszczeniach, o spustoszeniu jakie wyrządził ten "armagedon", bo nie wiem jak to inaczej nazwać, dotarły do mnie dopiero w sobotnie popołudnie i przyznam szczerze, że przecierałam oczy ze zdumienia. Las powalony jak zapałki. Ludzie bez dachu nad głową. Bez prądu i wody. Zawalone obozowisko. Ofiary śmiertelne ...

Jedno w obliczu tej tragedii jest piękne. Czyste człowieczeństwo. To jak ludzie sobie pomagają. Bezinteresownie, dla wspólnego dobra. POMIMO braku odpowiedniego wsparcia ze strony władz, a przede wszystkim RZĄDU. W politykowanie bawić się nie będę, ale mam nadzieję, że ludzie wyciągną z tej sytuacji odpowiednie wnioski. W Oleśnicy już w sobotę drogi były przejezdne. Z samego rana były sprawdzane dachówki w urzędzie miasta, wokół którego kolejny dzień miał odbywać się festiwal, żeby nikomu nic na głowę nie spadło ...
Choć nasz burmistrz reprezentuje bardziej tą "dobrą zmianę" , swoją rolę w moim odczuciu pełni prawidłowo. Patrzcie na ręce swoim rządzącym i rozliczcie ich z tego co zrobili - przy urnach. Takie sytuacje idealnie weryfikują, czy ktoś zasługuje na kolejną kadencję.

W prognozach pogody zapowiadają kolejne burze. Już widzę na http://pl.blitzortung.org/live_lightning_maps.php?map=15 


że do Polski nadchodzą kolejne ciemne chmury. Uważajcie na siebie i swoje "cztery ściany". Pozdrawiam

Madilena

Komentarze

Popularne posty